مهاجرت به کانادا

به راهنمای جامع مهاجرت به کانادا خوش آمدید! این صفحه مقصد نهایی شما برای هر چیزی است که در مورد مهاجرت به کانادا برای آینده‌ای بهتر نیاز دارید بدانید. چه برنامه‌ای برای تحصیل، کار، پیوستن به خانواده یا صرفاً شروع فصل جدیدی در زندگی خود داشته باشید، کانادا گزینه‌های مهاجرتی متنوعی را ارائه می‌دهد که متناسب با نیاز‌های شما است.

چرا کانادا برای مهاجرت؟

دلایل بسیاری برای انتخاب کانادا به عنوان خانه جدید خود وجود دارد:

  • کیفیت زندگی بالا
  • مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی در سطح جهانی
  • مناظر طبیعی خیره‌کننده
  • جامعه‌ای پذیرا و فراگیر

روش های مهاجرت به کانادا در یک نگاه

انواع برنامه‌های مهاجرتی کانادا

برنامه های مهاجرتی کانادا بسیار متنوع هستند. به‌همین دلیل ضروری است که شرایط خاص خود را برای مهاجرت به کانادا به‌طور دقیق ارزیابی کنید تا بهترین راه را برای رسیدن به کانادا انتخاب کنید. اما در کل روش‌های مهاجرت به کانادا را می‌توان در دسته‌های زیر تقسیم بندی کرد:

 سیستم  Express Entry

سیستم اکسپرس انتری یک سیستم امتیازبندی است که انتخاب نیروهای کار مهاجر برای کانادا را تسهیل می‌کند. این سیستم شامل برنامه‌های مهاجرتی فدرال اسکیل ترید (برای جذب نیروهای کار فنی)، فدرال اسکیل ورکر (برای جذب نیروهای کار مهندسی)، برخی از برنامه های استانی (برای جذب نیروی کار در استانی خاص) و برنامه تجربه کار کانادایی (برای افرادی که سابقه کار در کانادا دارند) است.

اسپانسرشیپ خانوادگی

در این روش شما می‌توانید به‌واسطه حضور یکی از اعضای خانواده درجه یک‌تان در کانادا که البته اقامت دائم یا شهروندی این کشور را دارد، به کانادا مهاجرت کنید. این روش را از آنجایی که به مدرک زبان و مدرک تحصیلی نیازی ندارد، به عنوان آسان ترین راه مهاجرت به کانادا هم می‌نامند.

تحصیل در کانادا

اگر به فکر ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان هستید، کشور کانادا بهترین انتخاب است. طیف وسیعی از رشته‌ها نیز در برترین دانشگاه‌ای این کشور ارائه می‌شوند. ضمن اینکه شما هم در حین تحصیل در کانادا امکان کار دارید و هم بعد از پایان تحصیلات‌تان می‌توانید ویزای خود را از تحصیلی به کاری تبدیلکنید و اقامت‌تان را تمدید کنید.

کار در کانادا

فرصت‌های کار در کانادا زیاد است. این کشور در مشاغل زیادی به نیروهای کار متخصص و نیمه ماهر نیاز دارد. برای کار در کانادا لازم است که همیشه لیست به‌روز مشاغل مورد نیاز کانادا را در وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا بررسی کنید.

سرمایه گذاری در کانادا

راه های سرمایه گذاری در کانادا متنوع هستند که معمولا به اقامت دائم این کشور هم منجر می‌شوند. از جذاب ترین روش‌های این برنامه می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد: (برای کسب اطلاعات بیشتر روی آن‌ها کلیک کنید)

شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا

و اما می‌رسیم به این سوال که آیا اصلا کانادا کشور مناسبی برای شماست؟ قبل از اینکه سفر مهاجرت خود را آغاز کنید، باید حتما ببینید با توجه به شرایط‌تان می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید یا خیر؟ از جمله شرایط مهم برای مهاجرت به کانادا مهارت زبان، تحصیلات و تجربه کاری است.

بهترین کار بررسی شرایط‌تان توسط مشاورین و کارشناسان مهاجرتی با تجربه است. این کار را می‌توانید به ما بسپارید.

فرم مشاوره / فرم ارزیابی/ تماس با ما

مروری بر فرایند مهاجرت به کانادا

کار در کانادا یک فرصت جدید

مراحل مهاجرت به کانادا بسته به هر روش متفاوت است. اما مراحل زیر جزء اصلی‌ترین‌هاست:

1- اولین و مهمترین گام در روند مهاجرت به کانادا، تعیین واجد شرایط بودن شما است. کانادا برنامه های مهاجرت مختلفی را ارائه می دهد که هر کدام از آنها الزامات خاص خود را دارند. عوامل مشترک عبارتند از سن، مدارک تحصیلی، سابقه کار، مهارت زبان و سازگاری شما.

2- برنامه مهاجرتی مناسب را انتخاب کنید.  هنگامی که از واجد شرایط بودن خود مطلع شدید، قدم بعدی انتخاب مناسب‌ترین برنامه مهاجرتی است که بالاتر به آن اشاره کردیم.

3- کسب مهارت زبان: برای اکثر برنامه‌های مهاجرت، نشان دادن مهارت زبان خود در زبان انگلیسی و/یا فرانسوی ضروری است. ممکن است لازم باشد در یک آزمون زبان مانند آیلتس (برای زبان انگلیسی) یا TEF (برای زبان فرانسه) شرکت کنید و نمرات لازم را کسب کنید.

4- ارزیابی مدارک تحصیلی: اگر تحصیلات خود را در خارج از کانادا به پایان رسانده‌اید، احتمالاً باید اعتبار تحصیلی خود را توسط یک مرجع تعیین شده ارزیابی کنید تا معادل آن در سیستم آموزشی کانادا تعیین شود.

5- یک پروفایل اکسپرس اینتری ایجاد کنید: برای سیستم اکسپرس انتری، باید یک پروفایل آنلاین با جزئیات مربوط به مهارت‌ها، تجربه کاری، مهارت زبان و سایر عوامل ایجاد کنید. پروفایل شما در مجموعه‌ای از نامزدها وارد می‌شود.

6- دریافت دعوت نامه (ITA): اگر واجد شرایط اکسپرس اینتری یا برنامه دیگری هستید، ممکن است یک دعوتنامه برای ورود به کانادا (ITA) از دولت این کشور دریافت کنید. این دعوتنامه به شما اجازه می‌دهد تا یک درخواست رسمی برای اقامت دائم ارسال کنید.

7- درخواست خود را ارسال کنید:  پس از دریافت ITA، باید یک درخواست کامل را در یک بازه زمانی خاص ارسال کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز را وارد کرده‌اید و هزینه‌های لازم را پرداخت کنید.

8- بررسی‌های پزشکی و امنیتی: دولت کانادا معاینات پزشکی و بررسی‌های امنیتی را به عنوان بخشی از فرآیند درخواست انجام خواهد داد.

9- شرکت در مصاحبه (در صورت لزوم): در برخی موارد، ممکن است از شما خواسته شود در یک مصاحبه شرکت کنید یا اطلاعات بیشتری در طول فرآیند درخواست ارائه دهید.

10-منتظر تصمیم نهایی اداره مهاجرت کانادا باشید: زمان پردازش درخواست‌ها بسته به برنامه مهاجرت و حجم درخواست‌ها متفاوت است. زمانی که منتظر تصمیم هستید صبور باشید.

11-دریافت تاییدیه اقامت دائم (COPR): اگر درخواست شما تایید شود، یک تاییدیه اقامت دائم (COPR) دریافت خواهید کرد. این سند به شما اجازه می‌دهد تا به عنوان مقیم دائم به کانادا سفر کنید.

12-سفر به کانادا: پس از دریافت COPR خود، می‌توانید برای سفر به کانادا و شروع زندگی جدید خود به عنوان یک مقیم دائم برنامه‌ریزی کنید.

13- اقامت در کانادا: پس از ورود به کانادا، اقدامات لازم را برای استقرار خود انجام دهید، از جمله تأمین مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و یافتن شغل، اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید.

به یاد داشته باشید که شرایط مهاجرت ممکن است در طول زمان تغییر کند، بنابراین ضروری است برای دریافت به روزترین اطلاعات و راهنمایی به وب سایت رسمی مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) مراجعه کنید. علاوه بر این، مشاوران مهاجرت ما می‌توانند فرآیند پیچیده مهاجرت را به طور موثر برای شما ساده کنند.